YouTube

Platforma służąca do umieszczania, oglądania i komentowania różnorakich treści wideo. Powstała w 2005 roku, a rok później została wykupiona przez Google za kwotę 1,65 miliarda dolarów. Obecnie ma ponad 2 miliardy aktywnych użytkowników i jest drugim co do wielkości medium społecznościowym na świecie. YouTube jest też coraz częściej wykorzystywaną powierzchnią reklamową. W ramach YouTube Ads można stosować między innymi takie typy reklam jak:

  • reklamy wideo możliwe do pominięcia – materiały wideo, które wyświetlają się przed filmami na YouTube, po nich lub w ich trakcje. Użytkownik może pominąć je po 5 sekundach oglądania,
  • bumpery – krótkie, maksymalnie 6-sekundowe reklamy, które wyświetlają się przed uruchomieniem filmu,
  • nakładki reklamowe – banery z obrazem lub tekstem, które zajmują 20% powierzchni okna odtwarzacza.

Kampanie na YouTube można prowadzić za pośrednictwem systemu reklamowego Google Ads.