Machine learning
Machine learning to inaczej uczenie maszynowe czyli system/metodologia, który zbiera dane, a następnie na ich podstawie podejmuje zadane odgórnie działania. Im więcej danych system zbierze, tym lepsze i statystycznie relewantne decyzje zostaną podjęte. Z technologii uczenia maszynowego korzystają w zasadzie wszystkie firmy big tech, które dzięki ML nie tylko optymalizują własne procesy biznesowe, ale i uatrakcyjniają ofertę dla potencjalnych klientów. Na Youtube, TikToku czy Instagramie to algorytmy samouczące podpowiadają Ci treści, którymi prawdopodobnie będziesz zainteresowany. Uber cały czas moduluje stawki w odniesieniu do dostępnych klientów, jak i kierowców. Netflix nie tylko podaje Ci kolejne produkcje do obejrzenia na podstawie tych obejrzanych uprzednio, ale i podejmuje decyzje co do nowych produkcji, analizując historyczne zachowania widzów. W przypadku Google Ads uczenie maszynowe zbiera dane związane z zachowaniami konsumenckimi – np. preferowanymi godzinami zakupów, optymalnych słów kluczowych, jak i stawek – by nasze reklamy pojawiały się w grupach potencjalnie najbardziej zainteresowanych danymi zakupami.