Słowo kluczowe / keyword
Nie będzie przesadą, jeżeli stwierdzimy, że marketing w wyszukiwarkach opiera się na słowach kluczowych. Ma to zastosowanie zarówno dla procesu pozycjonowania strony, jak i reklam płatnych typu Google Ads. Słowa kluczowe, po których wpisaniu przez użytkownika wyświetlą się Twoje reklamy mają kapitalne znaczenie dla skuteczności całej kampanii. Jeżeli będą zbyt niszowe, wówczas możesz po prostu nie wygenerować statystycznie istotnego ruchu. Jeżeli będą zbyt ogólne, będziesz potencjalnie generować dużo pustych klików, które nie były czynione z myślą o chęci kupna produktów czy usług. Słowa kluczowe muszą być dobrze spasowane z Twoją ofertą i treściami na stronie, jak również budżetem reklamowym. W przypadku reklam PPC bowiem, każde słowo kluczowe “coś kosztuje”, a jego wartość zależy od konkurencyjności czy lokalizacji jego wyświetlenia.