Reklama w internecie
skuteczne metody reklamy
Reklamę firmy najlepiej prowadzić w internecie. Dlaczego? Ponieważ względem tradycyjnych form reklamowych, Internet oferuje mnóstwo zalet czyniących z marketingu policzalne i elastyczne źródło pozyskiwania klientów. Dokładnie wiesz, jaką ich ilość przyniosło zainwestowanie danego budżetu.
Wiesz kto odwiedza Twoją stronę, kiedy to robi najchętniej i co zamawia najczęściej. Możesz też sterować swoim budżetem w odniesieniu do sezonowości, jak również targetować grupy odbiorców, które są potencjalnie najbardziej zainteresowane kupnem Twoich produktów lub usług, zwiększając tym samym skuteczność swoich działań marketingowych.
Czym jest reklama w Internecie?
Reklama w internecie – w dużym skrócie – oznacza wykorzystywanie cyfrowych środowisk aktywności użytkowników sieci do osiągania określonych celów sprzedażowych czy – ogólniej – biznesowych. Co to za środowiska? Do najbardziej znanych należą:
- Wyszukiwarka Google, jak i inne
- Youtube
- TikTok
- komunikatory
- aplikacje
- gry online
Oczywiście to, które środowisko reklamy w internecie wybierzemy, zależy od tego, gdzie głównie znajdują się potencjalnie najlepsi odbiorcy naszej grupy docelowej lub Ci, na których chcemy się otwierać. W idealnym świecie dużych marek, dobrze jest prowadzić komunikację w wielu kanałach jednocześnie tworząc tzw. dostępność mentalną. W praktyce jednak, większość biznesów jest mała lub ma lokalny charakter i musi postawić na efektywność.
Każde środowisko reklamowe charakteryzuje się czym innym. W jednym pozyskasz klientów w mgnieniu oka, ale za relatywnie wyższe pieniądze, a w innych będziesz musiał poczekać na efekty, ale kiedy się one pojawią wówczas zaprocentują w postaci długofalowych zwrotów. Poniżej krótka charakterystyka każdego z nich:
- Wyszukiwarki
Widoczność strony internetowej w wyszukiwarkach zależy od tego, czy prowadzimy pozycjonowanie strony internetowej. Pozycjonowaniem strony z reguły zajmują się albo agencje marketingu internetowego albo freelancerzy, ale oczywiście można to robić samodzielnie. Generalnie pozycjonowanie stron można sprowadzić do trzech podstawowych aktywności: optymalizacji technicznej, nasycania strony istotnymi dla czytelników treściami oraz linkowaniem z zewnętrznych portali.Im silniejszą i lepszą (zarówno dla ludzi, jak i robotów indeksujących) stronę internetową zbudujesz, tym wyżej znajdzie się ona w organicznych wynikach wyszukiwania. Oczywiście stronę pozycjonujesz pod konkretne słowa kluczowe, więc musisz je wcześniej dobrze dobrać. Dobre słowa kluczowe to niekoniecznie te najbardziej zasięgowe, ale te, które faktycznie mają za sobą intencję zakupową.
Pozycjonowanie przynosi pierwsze efekty po około 3-6 miesięcy od rozpoczęcia prac w zależności od budżetu, konkurencji i tego czy działasz lokalnie czy na całą Polskę. Po 6-12 miesiącach pozycjonowania strony, warto poddać swoje dotychczasowe prace ewaluacji i sprawdzić czy przyjęte założenia obroniły się biznesowo i czy pozycjonowanie przynosi odpowiednią ilość klientów. Długofalowo jest to jedna z najtańszych metod pozyskiwania nowych klientów.Warto jednak pamiętać, że efekty przychodzą po kilku lub nawet kilkunastu miesiącach.
W wyszukiwarkach możesz reklamować się również płatnie za pomocą reklam Google Ads (dawne Google Adwords). O tym zagadnieniu przeczytasz nieco dalej. 🙂 - Youtube
Youtube to zarówno wyszukiwarka, jak i portal społecznościowy. Głównie szukamy tam rozrywki, jak również opinii konsumenckich na temat usług i produktów. Atrakcyjność video contentu sprawiła, że jest to druga po Google najchętniej wykorzystywana wyszukiwarka. Jest to też wyjątkowo dobre miejsce dla tworzenia społeczności i by budować influencer marketing. Na Youtube możemy tworzyć zasięgowe i skuteczne kampanie reklamowe dla wybranych grup docelowych uruchamiane praktycznie z dnia na dzień. Dobrze je wplatać jednak w inne działania marketingowe w internecie. - Facebook
Facebook to największa sieć społecznościowa na świecie i oczywiście dobrze wykorzystywać ją zarówno do reklamowania dużych, jak i małych firm. W odróżnieniu od reklam w wyszukiwarce Google, gdzie trafiamy zazwyczaj na już zainteresowanego danym tematem użytkownika, Facebook nas inspiruje do działania. Ma on zatem kapitalne znaczenie w budowania lejka sprzedażowego i zasięgów szczególnie na górze tegoż lejka. - Instagram
Instagram inspiruje jeszcze bardziej niż Facebook przez to, że nacisk w tym portalu jest położony na formy wizualne. To tutaj, jak pewnie nigdzie indziej tak mocno, króluje influencer marketing bazujący na szybkim konsumowaniu treści. - Pinterest
Tutaj również poszukujemy inspiracji, szczególnie w branży home, garden i decor. - TikTok
TikTok jest stosunkowo nowym medium kojarzonym z szybkimi filmikami o relatywnie niskiej jakości ale wysokich walorach rozrywkowych. Rynek reklam na TikToku dopiero zaczyna się kształtować, ale pierwsze testy marek na polskim rynku wskazują, że zarówno influencer marketing, jak i płatne reklamy na TikToku, dobrze się sprawdzają np. w kategoriach mody czy kosmetyków. - Twitter
Domeną Twittera jest informacja. I to krótka bowiem mamy do dyspozycji tylko 280 znaków do wykorzystania. Dla większości marek nie będzie to dobre miejsce do eksponowania swoich treści, ale jeżeli masz dostęp do np. wielu danych rynkowych, to może okazać się świetnym kanałem do budowania pozycji eksperta. - LinkedIn
LinkedIn jest doskonałym miejscem do reklamowania oferty B2B, jak i precyzyjnego targetowania grup, na których Ci zależy. Z punktu widzenia polskiego rynku jest on jednak dosyć drogi, a skuteczność reklamy bywa różna i zależy bardzo od tego, czy ktoś umie wpleść ją w naturalny rytm serwisu.
Z naszego punktu widzenia, o wiele lepiej budować tam wizerunek osobisty i w ten sposób budować reputację przedsiębiorstwa. Trwa to dłużej. ale kosztuje „tylko” czas. - komunikatory
Reklama w komunikatorach zazwyczaj stanowi uzupełnienie działań marketingu w sieciach społecznościowych. Warto dać ją po prostu jako dodatkowe miejsce wyświetlania reklam, ale na pewno nie jako rzecz funkcjonującą samodzielnie. - aplikacje
Reklama w sklepach z aplikacjami – naturalnie – jest związana z aplikacjami i oczywiście jest skuteczna. Pytanie jednak czy można wykorzystywać reklamy w samych aplikacjach z powodzeniem? To zależy i zawsze wymaga szczególnej uwagi od marketingowca. Jeżeli dobrze dopasujemy content, banery i ofertę, to mamy na pewno spore szanse na osiągnięcie sukcesu. Standardowo jednak, reklamy w aplikacjach często wyklucza się z miejsc wyświetleń reklam bowiem nie generują istotnego sprzedażowo ruchu. - gry online
Reklamy w grach to wschodząca – póki co trudno określić jak wysoko – domena marketingu internetowego. Testy takich rozwiązań wskazują na duży potencjał, aczkolwiek trudno stwierdzić na ile jest to po prostu ciekawość i efekt nowości wśród potencjalnych klientów i klikających. Niemniej jednak, łatwo wyobrazić sobie udaną kampanię z elektroniką czy innych gier, które są osadzone właśnie w środowisku gier.
Gdzie można spotkać reklamy online?
Reklama w Internecie widoczna jest w zasadzie wszędzie. Spotkasz ją w wyżej wymienionych środowiskach reklamowych czyli prawdopodobnie w obszarach, w których spędzasz 99% czasu przebywając w Internecie. Dobrze zaprojektowana reklama w Internecie śledzi użytkownika nie tylko w różnych miejscach, w których aktualnie jest, ale nawet niezależnie od urządzeń na jakich aktualnie pracuje.
Marketing w internecie – zlecić agencji, freelancerowi czy robić samemu
Formy reklamy internetowej bywają różne i trudno byśmy specjalizowali się w każdej lub w ogóle mieli na to ochotę np. prowadząc biznes od A do Z. Próg wejścia w różne dziedziny marketingu – przez sprofesjonalizowanie i skomplikowanie samych narzędzi, ale i rosnącą konkurencję – stał się po prostu wysoki. Nauczenie się samych systemów reklamowych, jak Google Ads czy Facebook Ads to w teorii kilkanaście godzin, ale w praktyce to miesiące i lata doświadczeń oraz obserwacji czynią w tych dziedzinach specjalistów.
Czy prowadząc obsługę klienta, dopinanie dostaw i logistyki, kwestie księgowe i wszystko co ważne z punktu widzenia Twojej firmy, masz jeszcze czas by stać się dobrym specjalistą i liczyć na to, że marketing internetowy przyniesie Ci tylu klientów ilu chcesz? Realnie rzecz ujmując, po prostu nie ma takiej możliwości. Pytanie podstawowe powinno zatem brzmieć nieco inaczej – freelancer czy agencja? Oba rozwiązania mają swoje plusy i minusy:
Reklama internetowa z agencją
Agencja marketingu internetowego powinna stale dbać o poszerzającą się wiedzę pracowników oraz wyznaczyć standardy obsługi i jakości, które zapewnią satysfakcjonujące wyniki lub przynajmniej próby ich osiągnięcia. Tyle teoria, w praktyce bowiem zdarza się, że agencje tego nie pilnują, a zamiast na jakość świadczonych usług zależy im tylko na penetracji rynku i pozyskiwaniu nowych klientów.
Niedoświadczony klient może odnieść wrażenie, że skoro reklama w internecie funkcjonuje już jako dziedzina od ponad 20 lat, to podmioty się nią zajmujące są dobrze zweryfikowane. Niestety świadomość rynku usług digital jest mała i wielu przedsiębiorców nadal pozostaje wrażliwych na nieuczciwe praktyki.
Agencja to dobry wybór, ale rekomendujemy byś podszedł do tematu możliwie świadomie. Przeczytaj np. darmowy poradnik z dziedziny marketingu, która Cię interesuje lub którą ktoś bazowo ci polecił jako ciekawy kanał marketingowy dla Twojej firmy. Następnie – uzbrojony w podstawową wiedzę podejdź do researchu agencji. Warto poświęcić na to chwilę bowiem to firma, która ma pozyskiwać dla Ciebie klientów. To kluczowe, by Twoja firma miała się dobrze. 🙂
Sprawdź zatem stronę internetową, social media, opinie na mapach Google, sprawdź też oferty i porozmawiaj z ich specjalistami. Agencja nie musi być z Twojej okolicy, ale spotkanie video pozwoli Ci złapać chemię a uwierz – to wbrew pozorom bardzo ważne. 🙂
Zaletą agencji z założenia powinno być zatem utrzymywanie jakości prowadzenia kampanii i obsługi, możliwość prowadzenia kilku kanałów jednocześnie, duże doświadczenie specjalistów (bo obsługują wiele branż oraz firm i już niejedno widzieli). Masz też pewność, że kiedy specjalista pójdzie na urlop, to ktoś go zastąpi. Prozaiczna rzecz, ale w sezonie sprzedażowym bywa kluczowa.
Reklama internetowa z freelancerem
Freelancer w teorii gwarantuje bardziej „ludzką” opiekę i relatywnie lepszy stosunek prowizji do budżetu przeznaczanego na kampanię. Chodzi o to, że nie ponosi on kosztów infrastrukturalnych i administracyjnych na kształt agencji (np. wynajem biura czy pełnej księgowości). W praktyce jednak freelancer, by godnie zarobić musi mieć wielu klientów co musi odbić się na jakości obsługi. Ile zatem realnie może Ci czasu poświęcić taka osoba i czy na pewno będzie to więcej niż oferuje to agencja?
Nad freelancerem nie ma też żadnej kontroli i trudno powiedzieć czy pracuje on według najlepszych czy najnowszych metodologii. Trudno też powiedzieć, czy klient z niską świadomością marki, w porę zauważy brak wyników bez systematycznego raportowania.
Które kanały marketingowe warto prowadzić samodzielnie?
Z naszego punktu widzenia warto zachować dla siebie prowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych. Reklamy wymagają opieki profesjonalisty, ale sam content „organiczny” powinien być autentyczny, co w zasadzie wymaga zaangażowania pracownika firmy.
Podobnie prowadzenie bloga, po przeczytaniu materiałów dostępnych w internecie, można spróbować wziąć na własne barki. Ta aktywność wymaga już jednak większego zaangażowania czasowego. Niewątpliwie reklama internetowa jest zatem miejscem, gdzie można działania prowadzić samodzielnie. Pytanie jednak podstawowe – czy masz czas, by to robić? 🙂
Rodzaje reklamy w Internecie
Generalnie możemy podzielić rodzaje reklamy w Internecie następująco:
- Działania organiczne
Działania organiczne to w skrócie te, które możesz robić sam poświęcając jedynie czas i swoje umiejętności, ale bez udziału budżetu potrzebnego do budowania zasięgu. Może to być np. budowanie wizerunku marki w mediach społecznościowych, content marketing atrakcyjny na tyle, by rozprzestrzeniał się „sam” (czyli za pośrednictwem zainspirowanych osób, które robią to dobrowolnie).
Organiczne działania marketingowe to również user generated content czy pozycjonowanie stron (rzecz jasna, jeżeli robisz to samodzielnie) kiedy masz szansę wyświetlić się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Działania organiczne to również bezpłatne wyniki wyszukiwania w mapach Google gdzie możesz zadbać o swoją wizytówkę firmy. Atrakcyjny content możesz też rozprzestrzeniać na takich portalach jak Youtube, czy za pośrednictwem LinkedIna czy nawet e-mail marketingu. Działaniami organicznym jest również występowanie na branżowych eventach w formie prelegenta.
- Działania płatne
Działania płatne krótkoterminowo są zdecydowanie skuteczniejsze od działań organicznych, które wymagają regularności oraz dłuższego prowadzenia, by zyskać odpowiednią reputację i zasięgi. Pozwalają też na sensowniejszą analizę własnych działań i ich optymalizowanie pod kątem skuteczności i targetowania. Jakie to kanały? Np. Google Ads, Facebook Ads, Allegro Ads, Amazon Ads czy TikTok Ads.
Pozycjonowanie strony internetowej – SEO
Pozycjonowanie stron jest długofalowo jedną z najskuteczniejszych form reklamy pod kątem relacji poniesionej inwestycji do osiągniętych przychodów. Pozyskiwanie potencjalnych klientów jest dzięki pozycjonowaniu stron dosyć stabilne i można rozwijać swoje działania o wciąż nowe frazy – zarówno dosyć ogólne, jak i te niszowe, czyli tzw. długi ogon.
Wielu właścicieli firm nie traktuje pozycjonowania stron jako klasycznej reklamy intenetowej, sądząc, że to co pokazuje się w wynikach wyszukiwania faktycznie ma „naturalny” charakter. W rzeczywistości jednak coraz rzadziej zdarza się, by jakakolwiek strona w top10 nie była w ten czy inny sposób pozycjonowana intencjonalnie czyli za pośrednictwem linkowania, dostarczania dobrych jakościowo treści czy pracy nad optymalizacją techniczną. Reklama internetowa zatem nie zawsze jest rozpoznana jako reklama przez użytkowników. 😉
Wspomniane trzy rzeczy (linkowanie, teksty, optymalizacja techniczna) to trzy podstawowe filary procesu pozycjonowania. Wszystkie one – ich umiejętny dobór i projekt – sprawią, że Twoja strona będzie lepiej widoczna w organicznych wynikach wyszukiwania.
Koszt pozycjonowania zależy od konkurencji, fraz, które nas interesują, czasu jaki dajemy sobie na dojście do satysfakcjonujących wyników. Z reguły pierwsze efekty pozycjonowania pojawiają się między 3 a 6 miesiącem prac nad serwisem.
Skuteczna reklama firmy w Google Ads (AdWords)
Reklamy internetowe dla wielu firm de facto oznacza reklamy Google Ads (dawne Google AdWords). Jest to najchętniej wykorzystywane narzędzie reklamowe na świecie. Zdetronizowało zarówno tradycyjne formy reklamy, a Facebook Ads od dawna nie może się do niego nawet zbliżyć pod kątem wykorzystywanych budżetów. Dlaczego?
Po pierwsze dlatego, że mamy wiele formatów reklamowych do wykorzystania. Google praktycznie zdominował Internet. Wyszukiwarka Google, przeglądarka Chrome, Youtube i sieć reklamowa, która zrzesza w zasadzie wszystkie strony internetowe w Polsce. Trudno z tym dyskutować. Na bazie rozwiązań od Google możesz zaprojektować w jednym systemie reklamowym kompletną ścieżkę pozyskiwania klienta. Co więcej, wiesz wcześniej ile kosztuje pozyskanie ruchu, na jaką jego wielkość możesz liczyć itd.
Po drugie dlatego, że możemy inwestować dowolny budżet. Ile kosztuje reklama Google Ads? Tyle ile chcesz! Warto jednak pamiętać, że zbyt mały budżet – przy konkretnej konkurencji i frazach – może nie wygenerować statystycznie istotnego ruchu. Przed estymowaniem budżetu warto skontaktować się zatem z doświadczonym specjalistą. 🙂
Formy reklamy Google Ads – np. w sieci reklamowej Google – możesz też dowolnie uruchamiać i wstrzymywać. Możesz też zwiększać intensywność reklamowania się w internecie w zależności od potrzeb – np. sezonowości w danej branży.
Wizytówka Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps
Ile kosztuje reklama dla lokalnej firmy? Bywa, że nic jeżeli stworzysz, a następnie zaopiekujesz się swoją wizytówką w Google Maps. Wówczas koszt reklamy jest zerowy, a potencjalne zyski całkiem sensowne. Klienci coraz częściej i chętniej szukają biznesów w bezpośredniej okolicy. Po latach zauważyliśmy, że wspieranie rodzimych biznesów wzmacnia nasze otoczenie, infrastrukturę i siłę społeczności. Wizytówki Google są świetnym sposobem by dać się odnaleźć lokalnie, a także by coś znaleźć, kiedy jesteśmy przejazdem w danej okolicy. Poradnik z założenia wizytówki i tego jak ją prowadzić znajdziesz tutaj.
Facebook Ads, Instagram Ads – Reklamuj się w social mediach
Media społecznościowe – jaki jest koszt reklamy i jak działa tam marketing internetowy?
W odróżnieniu od reklam w wyszukiwarce, te w mediach społecznościowych bardziej inspirują do zakupu niż odpowiadają na konkretną potrzebę. Przewijamy swojego „walla” i od czasu do czasu trafimy na reklamę czy remarketing, który nawiązuje do historii naszych aktywności w internecie.
Facebook, szczególnie w pewnych branżach jak beauty czy moda, sprawdza się doskonale nawet jako główny kanał pozyskiwania klientów. W innych obszarach ma kapitalne znaczenie wspomagające i element lejka sprzedażowego. Oprócz klasycznych mediów społecznościowych, warto również zwrócić uwagę na inne.
W kontekście B2B zdecydowanie warto budować markę osobistą, która poniekąd rezonuje na całe przedsiębiorstwo, na portalu LinkedIn.
Z drugiej strony, w kwietniu 2022, Amerykanie najwięcej czasu spędzili na… TikToku. W tym samym zestawieniu jest Youtube czy Snapchat. Facebook dla przykładu znalazł się dopiero na piątej pozycji! Trzeba zatem korzystać nie tylko z istniejących platform, ale również tych, których możemy się bać poprzez fakt, że są nowe. Warto się jednak ich uczyć jeżeli chcemy nadążać. 🙂
Reklamy na YouTube
Youtube, obok sieci reklamowej google, pozwala tworzyć świetne kampanie brandowe i wzmacniać obecność Twojej marki w percepcji klientów. Dzięki Youtube możesz podawać potencjalnym klientom różnorodne treści, testować przekazy, ale co najważniejsze targetować odpowiednie grupy docelowe i budować w nich szeroki zasięg lub wysoką częstotliwość wyświetlania reklam.
Oczywiście Youtube umożliwia również oparcie komunikacji o content marketing dostarczany przez Twoją firmę. Reklamę firmy możesz zawsze prowadzić dwuogniskowo – płatnie i organicznie. 🙂
Allegro Ads
Allegro Ads to system reklamowy, który pozwala nam reklamować się wewnątrz portalu Allegro. Normalnie możesz wystawić swoje oferty i odprowadzać tylko prowizje za sprzedane przedmioty. Jeżeli jednak zdecydujesz się na promowanie, wówczas Twoje produkty umieszczone zostaną wyżej od tych standardowych, lub banery z Twoją ofertą pojawią się w różnych miejscach portalu – np. na stronie głównej, czy interesującej Cię kategorii zakupowej.
Allegro Ads jest stosunkowo młodym systemem reklamowym, ale przy rosnącej konkurencji i mnogości tych samych ofert jest coraz częściej rozważany przez sprzedających, by wybić się wśród kupujących z własną ofertą.
E-mail marketing
E-mail marketing to kanał komunikowania się z klientami, który już przynajmniej kilkukrotnie żegnano z życiem. Tymczasem ma on się wciąż nadspodziewanie dobrze i w przypadku wielu firm jest dobrym punktem spotkań firmy z odbiorcami. Jest to jednostronny komunikat, ale umiejętnie prowadzony potrafi być niezwykle doceniany przez klientów i potencjalnych klientów.
Ile kosztuje reklama w Internecie?
Na pewno zastanawiasz się, ile kosztuje reklama w internecie. Nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie, ale chętnie posłużymy Ci radami, by to sensownie policzyć. 🙂
Koszty reklamy jakie powinieneś wziąć pod uwagę chcąc promować swój biznes zależą od:
- wykorzystywanych kanałów reklamowych,
- grupy docelowej,
- lokalizacji geograficznej reklam,
- kosztów pozyskiwania klienta,
- dostępności mentalnej i fizycznej produktów oraz usług,
- rodzaju produktów i usług,
- konkurencji.
Jak widzisz, reklama w internecie i koszt reklamy zależą od wielu zmiennych, które potrafią dać przeróżne wartości na koniec dnia. Są firmy wydające dziesiątki tysięcy złotych miesięcznie tylko w jednym kanale, a są i takie, które inwestują kilkaset złotych miesięcznie i… jest to dla nich wystarczające. Kluczowym w tym pytaniu jest to, jaki musisz mieć zwrot z inwestycji reklamowej lub ile może kosztować Cię pozyskanie jednego klienta.
Są branże, które pozyskują klientów za grosze, a są takie, które kosztuje to kilkaset złotych. W przypadku Google Ads (Google Adwords) możesz skorzystać z planera słów kluczowych i sprawdzić estymacje w zakresie tego ile kosztuje kliknięcie za daną frazę. Pamiętaj jednak, że kliknięcie to nie wszystko – musisz jeszcze przekonać odwiedzającego swojej witryny do zakupu!
Jakie czynniki wpływają na koszt kampanii online?
Wspomniane wyżej czynniki wpływają na koszt kampanii reklamowych online ALE nie zapominaj o jeszcze jednym istotnym aspekcie w tej inwestycji – ludziach. Skorzystanie z usług freelancera czy doświadczonej agencji, a szczególnie zatrudnienie kogoś in-house, potrafi być całkiem sporym kawałkiem budżetowego tortu. Na to ile kosztuje reklama składa się zatem nie tylko budżet, ale i jego obsługa.
Prowizja freelancera i agencji waha się między 10% a 30% wydatkowanego budżetu. W przypadku reklam Google Ads można skorzystać jednak z automatycznych rozwiązań, które znacznie obniżają koszt obsługi kampanii jak np. nasz VCM.
W przypadku zatrudnienia kogoś do firmy, koszt będzie najwyższy i obarczony stosunkowo dużym ryzykiem. Całkowity koszt pozyskania i utrzymania pracownika może oscylować w okolicach 10 tysięcy złotych brutto. Za dobrego specjalistę z doświadczeniem w danej dziedzinie trzeba zapłacić jeszcze więcej. A pamiętajmy, że mówimy o kimś kto specjalizuje się w jednym, góra dwóch obszarach. Resztą trzeba albo wyoutsource`ować albo zatrudnić kolejną osobę.
Oczywiście może być to sensowne, jeżeli nasz budżet przekracza 200.000 / 300.000 złotych miesięcznie. Zdecydowanie częściej firmy zatrudniają specjalistów o średniej jakości, by powierzyć im budżet porównywalny z ich wypłatą… To potężny błąd, który skutkuje zmarnowanymi zasobami. Dodatkowo warto pamiętać, że system reklamowy w przypadku Facebook Ads czy Google Ads ulega ciągłym zmianom. Czy Twój specjalista nadążą? 🙂