GDN

Google Display Network, czyli sieć reklamowa Google. Składają się na nią serwisy, blogi i portale, które zgodziły się na udostępnienie w swoich witrynach powierzchni pod reklamy Google Ads, a tym samym stały się partnerami reklamowymi Google. Do tego grona zaliczają się zarówno niewielkie strony lokalne, jak i dobrze znane portale o zasięgu ogólnokrajowym czy międzynarodowym. Kampanie w Google Display Network to reklamy banerowe, które można zobaczyć niemal na każdej stronie w internecie – na przykład obok tekstu głównego lub między akapitami. Reklamy w sieci reklamowej można kierować na dwa sposoby – określając typy odbiorców, jakim mają wyświetlać się banery, lub konteksty, w których powinna ukazywać się dana kreacja. W przypadku pierwszej metody reklamy będą wyświetlać się na stronach niepowiązanych tematycznie z ich treścią, ale tylko odbiorcom, którzy spełniają zdefiniowane warunki (np. mają określone zainteresowania lub cechy demograficzne). W przypadku drugiej opcji reklamy pojawiają się na portalach o określonej tematyce.