Strona docelowa

Strona docelowa to strona, na którą trafi potencjalny klient po kliknięciu w reklamę. Obok poprawnie ustawionej reklamy, stanowi drugi filar skuteczności kampanii reklamowej. W sposób przejrzysty i budzący zaufanie musi przekonać odbiorcę do wykonania pożądanej przez Ciebie czynności, a możliwość jej dokonania musi być maksymalnie uproszczona. Strona docelowa – a w głównej mierze teksty na niej zawarte – ma duże znaczenie w określeniu wyniku jakości danego słowa kluczowego i finalnie wpływa na koszt Twojej reklamy. Google skanuje stronę pod kątem nawigowania, ale też tego czy jest skorelowana zawartością z oczekiwaniami osoby klikającej w reklamę. Strona docelowa powinna być zatem możliwie dobrze zoptymalizowana zarówno pod kątem treści, jak i formy, w czym może pomóc specjalista User Experience, który identyfikuje, a następnie rozwiązuje problemy jakie napotyka potencjalny użytkownik strony docelowej. Jak pokazują badania, nawet kolor CTA może mieć kapitalne znaczenie w finalizowaniu transakcji na stronie docelowej.