DSA

Dynamic Search Ads, czyli inaczej dynamiczne reklamy w wyszukiwarce. Jest to typ reklam w dużym stopniu oparty na działaniu machine learningu. Inaczej niż w przypadku tradycyjnych reklam tekstowych, nie dostarczamy systemowi reklamowemu nagłówków ani słów kluczowych, na które ma się ukazywać dana reklama. System sam decyduje, w jakich kontekstach mają być wyświetlane dane kreacje, kierując się przy tym zawartością docelowej strony internetowej. Dynamicznie generuje również nagłówki reklam oraz URL podstrony, dostosowując je do konkretnego zapytania wpisanego do wyszukiwarki. Jedyne, co musimy dostarczyć do Google Ads, to teksty reklam, które będą wyświetlały się w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że jeśli, przykładowo, użytkownik wpisze do wyszukiwarki hasło “tani manicure hybrydowy Warszawa”, system może wygenerować nagłówek brzmiący ”Tani manicure hybrydowy w Warszawie” i skierować odbiorcę na podstronę, na której znajduje się opis tej konkretnej usługi.