PPC
PPC czyli Pay Per Click to model reklam, w którym płacimy tylko za kliknięcia. Jest to rozwiązanie szczególnie cenione przez reklamodawców na całym świecie ponieważ inwestycja dotyczy tylko osób, które faktycznie są potencjalnie zainteresowane ofertą i faktycznie przeszły do Twojej witryny z reklamy. Brzmi przyjemnie prawda? Prawda, ale by w pełni docenić to narzędzie trzeba sobie również zdawać sprawę SKĄD system wie, jak wycenić dane kliknięcie? O tym de facto decyduje rynek, a konkretnie ile reklamodawcy są w stanie zaoferować za kliknięcie w modelu aukcyjnym. Z reguły, im wyższa rentowność danego produktu lub usługi, jak również wyższy poziom konkurencyjności ze względu na obszar reklamowania tym fraza staje się bardziej cenna, a stawka za kliknięcie rośnie. Różnica zatem między frazą “agent ubezpieczeniowy Warszawa”, a “hydraulik Wałcz” może być kolosalna. Z modelu PPC korzystają np. właśnie reklamy Google Ads czy Facebook Ads.