CPM

Cost Per Mille – koszt tysiąca wyświetleń. W tym modelu nie są rozliczane pojedyncze kontakty z reklamą, lecz 1000 jej wyświetleń, dlatego ten typ rozliczeń nadaje się głównie do reklam, w których pierwsze skrzypce gra strona wizualna, np. reklam banerowych lub wideo. Coraz częściej stosowaną odmianą CPM jest vCPM, czyli viewable Cost Per Mille. W tym modelu rozliczane są tylko te wyświetlenia, które użytkownik był w stanie zobaczyć. Kryteria oceny, czy reklama mogła zostać zauważona, mogą być różne. W Google Ads przykładowo do vCPM wliczane są tylko te reklamy, które są widoczne na ekranie w co najmniej 50% przez co najmniej 1 sekundę w przypadku reklam banerowych oraz są odtwarzane przez przerwy przez minimum 2 sekundy w przypadku reklam wideo. Ten model rozliczeń nadaje się przede wszystkim do kampanii, które mają na celu zwiększenie świadomości marki.