Kampanie reklamowe Google Ads (Google Adwords)

 

Reklama Google Ads to szybkie i skuteczne narzędzie do pozyskiwania klientów z Internetu. Masz do wyboru mnóstwo możliwości reklamowych, nie musisz mieć wielkiego budżetu reklamowego, a panel analityczny dostarczy Ci niezbędnych danych, by ocenić skuteczność działań i optymalizować kampanię tak, by była jeszcze wydajniejsza! Co ważne, możesz dotrzeć do grup docelowych, na których Ci najbardziej zależy i to będących w konkretnej lokalizacji! Google Ads to oprócz reklam w wyszukiwarce również kampanie banerowe i filmy reklamowe na Youtube!

 

Kampania Google Ads –
co musisz wiedzieć

Kampanie Google Ads to pierwszy wybór dla większości firm, które chcą reklamować się w internecie. Przejrzysty model rozliczeniowy, stabilność w pozyskiwaniu ruchu, elastyczność budżetowa, szybkość umieszczenia reklam w wyszukiwarce google czy na stronach partnerskich i fakt, że każdy biznes znajdzie tu dla siebie miejsce niezależnie od posiadanego budżetu reklamowego – to czynniki, które zagwarantowały sukces tej usłudze i sprawiły, że stała się najczęściej wykorzystywanym środowiskiem reklamowym – zarówno w Polsce, jak i na całym świecie.

Na czym polega Google Ads?

Kampanie google ads kojarzone są głównie z reklamami w wyszukiwarce Google. Wpisujesz interesującą cię frazę kluczową – np. buty nike białe rozmiar 39 i liczysz na to, że otrzymasz listę sklepów internetowych oferujących produkty z takimi parametrami. Oprócz organicznej listy wyników wyszukiwania, otrzymasz nad nimi kilka linków sponsorowanych, które zresztą bardzo przypominają wyniki organiczne. Podobieństwo to zresztą jedna z przyczyn skuteczność kampanii google ads w wyszukiwarce google.

Dla zapytań produktowych otrzymasz również na samej górze strony lub po prawej stronie listę kilku zdjęć produktowych razem z ceną i nazwą sklepu. Są to tzw. reklamy produktowe Google Ads, czyli kolejna – obok reklam tekstowych – forma reklamy google ads jaką możesz wykorzystać do swoich działań marketingowych.

Google Ads to oczywiście nie tylko reklamy w wyszukiwarce google, ale również banery reklamowe na witrynach partnerskich. Są to de facto wszystkie strony internetowe w Polsce. Za ich pośrednictwem możesz tworzyć szerokie kampanie wizerunkowe, jak i remarketingowe, ale i docierać stricte do wybranych grup docelowych zainteresowanych wąskim tematem.

Czy to wszystko? Oh nie. Równie interesujące – ogromnie zyskujące obecnie na popularności – są reklamy youtube ads. Reklamy Google Ads wyświetlają wówczas angażujące formaty wideo. Odpowiednio stworzony i kierowany format video pozwala zaangażować potencjalnych klientów na ich ścieżce zakupowej, szybciej wytłumaczyć zalety czy po prostu zbudować percepcję marki. Na Youtube możesz też budować ogromne zasięgi, jak i częstotliwość wyświetlania reklam rośnie wielokrotnie mniejszym niż np. w telewizji.

Do kogo kierowana jest reklama Google Ads?

W przypadku firm b2b, jak i tych mniejszych z sektora b2c, kampanie Google Ads kieruje się na odbiorców, którzy potencjalnie najchętniej dokonają zakupu. Wszystko po to, by nie przekraczać średniego preferowanego kosztu pozyskania klienta, który każda firma powinna mieć wyliczony. Nieco inaczej rzecz się ma, w przypadku marek bazujących na kliencie akcydentalnym – będą to największe firmy, jak np. coca cola.

Takie firmy w internecie budują przede wszystkim świadomość marki, która jest wspierana dostępnością fizyczną praktycznie w każdym sklepie spożywczym. To jednak zagadnienie na zupełnie inny artykuł. Generalnie bowiem, reklama Google Ads powinna być targetowana na grupy możliwie zbliżone do statystycznie idealnego klienta. Jeżeli np. sprzedajesz odzież niemowlęcą, to oczywistym jest, że raczej nie wyświetlisz swoich komunikatów grupie nastolatków. Demografia to zresztą tylko czubek góry lodowej. Możesz targetować również po zainteresowaniach, lokalizacji czy profilu odwiedzonych wcześniej witryn w internecie. Google Ads oferuje ogromne możliwości dopasowywania odbiorcy do Twojej reklamy.

Na czym polega automatyzacja kampanii Google Ads?

Kampanie Google Ads od kilku lat zmierzają w kierunku pogłębionej automatyzacji. Oznacza to, że będziemy mieli coraz mniejszy wpływ na to gdzie, czym i kiedy się wyświetlimy. Zadanie specjalisty będzie w takim zautomatyzowanym świecie dwojakie – po pierwsze musi kontrolować przebieg sytuacji i reagować na niepokojące zmiany lub dostarczać systemowi nowych hipotez.

Po drugie jako osoby odpowiedzialne za kampanie Google Ads musimy dostarczać cały czas nowe zasoby reklamowe, by system miał z czego wybierać przy propozycjach składanych użytkownikom. Dzieje się tak, ponieważ w różnych środowiskach, na różnych stronach i w różnych etapach lejka sprzedażowego, inne treści czy materiały graficzne będą się sprawdzać lepiej. Nie ma bowiem czegoś takiego jak idealny baner czy idealny tekst.

Bazowo automatyzacja kampanii google ads polega na tym, że algorytmy samouczące się podejmują decyzje w oparciu o dostarczone z systemu dane na temat zachowania użytkowników z wybranej grupy docelowej w danym czasie. Na tej podstawie decydują komu, gdzie i kiedy wyświetlić dany zasób reklamowy w ramach kampanii google ads, by osiągnąć pożądany przez reklamodawcę cel.

Google Ads, a pozycjonowanie

Istnieje zasadnicza różnica między pozycjonowaniem stron w wyszukiwarce google a reklamowaniem się w niej za pośrednictwem reklam google adwords (ads).

Pozycjonowanie stron to maraton. Zasadza się na trzech filarach:

  • optymalizacji technicznej serwisu – tak by był przyjazny dla robotów indeksujących, szybko się ładował dla użytkowników, był przyjazny dla odczytu na urządzeniach mobilnych itd.
  • tekstach – wszak wyszukiwarka google karmi się tekstami. To treści służą nam radą, inspiracją czy pomocą. Im lepsze i wartościowsze teksty dla użytkowników wyszukiwarki Google, tym lepiej dla Ciebie.
  • linkowania – inne strony internetowe mają potencjał do wskazywania robotom indeksującym, które serwisy warto odwiedzać. Czynią to za pośrednictwem linkowania opatrzonego odpowiednim atrybutem. Link potrafi zatem przenieść „moc” strony linkującej do tej linkowanej. Oczywiście linkowanie to szeroka dziedzina, w której wniosku bazują głównie na obserwacji.

Dlaczego maraton? Ponieważ efekty pozycjonowania przychodzą dopiero po jakimś czasie. Zwyczajowo od 3 do 6 miesięcy, ale sporo zależy od konkurencyjności branży, wieku domeny, budżetu i możliwości optymalizacji platformy, na której postawiona jest strona. Krótko mówiąc dużo tutaj „może”, „to zależy” i „jeszcze chwilka”. 😉

Długofalowo pozycjonowanie strony może stać się najtańszą metodą pozyskiwania klientów, ale trzeba traktować to jako typową inwestycję. Budżet, który przeznaczasz w pierwszych miesiącach, zwraca się po dłuższym czasie.

Reklama Google Ads oferuje natomiast natychmiastowe efekty. Kampania może zostać uruchomiona w dowolnym momencie, podobnie, jak i wstrzymana. Z góry wiesz, ile potencjalnie kosztuje Cię jedno kliknięcie w konkretną frazę i możesz dokładnie dopasować budżet do orientacyjnych kosztów pozyskania klienta w swojej firmie.

Warto też pamiętać, że reklama Google Ads to nie tylko linki sponsorowane, ale i inne formy reklamowe, o których wspominaliśmy wyżej. 🙂

Google Ads, a pozycjonowanie

Google Ads, a Facebook Ads

W odróżnieniu od reklam google w wyszukiwarce google, które odpowiadają na już zakomunikowaną przez użytkownika intencję zakupową (poprzez wpisanie danej frazy w oknie wyszukiwania), reklamy Facebook Ads – podobnie, jak te banerowe czy np. na Youtube – inspirują do zakupu i czule puszczają oczko do użytkownika w stylu „a może by tak?” 😉

Będą zatem odpowiednie na nieco innych etapach budowania lejka sprzedażowego, kiedy ważniejsze jest inspirowanie, poddawanie pod rozwagę, budowanie świadomości marki itd. Oczywiście w tych formatach reklamowych jak display, video czy Facebook Ads możemy też działać precyzyjniej dzięki reklamie remarketingowej.

To wszystko sprawia, że nie należy traktować tych kanałów reklamowych jako przeciwstawnych, a raczej doskonale się uzupełniających.

Dlaczego warto wybrać Google Adwords (Google Ads)

Google Ads to jeden z lepszych kanałów reklamowych dla twojej firmy. Oferuje elastyczność budżetową, szybką implementację i przewidywalność w pozyskiwaniu klientów. Co ważne, reklamy Google Ads możesz prowadzić z agencją lub samodzielnie. Inną zaletą Google Ads jest również elastyczność czasowa. Kampania może być uruchomiona i wstrzymana praktycznie z dnia na dzień.

Inne korzyści z korzystania z Google Ads?

Bezpłatne badanie słów kluczowych: Dzięki Google Ads możesz przeprowadzić badania słów kluczowych bez konieczności posiadania wiedzy z zakresu kodowania lub wiedzy technicznej. Planer słów kluczowych pozwala dowiedzieć się, jaka jest miesięczna liczba wyszukiwań danych fraz, jak i ile kosztuje średnio kliknięcie w nie.

Różnorodność słów kluczowych: Możesz wybierać spośród różnych słów kluczowych, niezależnie od tego, czy chcesz wykorzystywać słowa kluczowe o długim ogonie, ogólne słowa kluczowe, czy nawet wiele słów kluczowych, zgodnie z wymaganiami biznesowymi.

Elastyczny budżet: Możesz wybrać między stałym budżetem, kosztem za kliknięcie lub kosztem za tysiąc wyświetleń i dostosować swój budżet w czasie rzeczywistym.

Targetowanie: Wybierasz dowolne grupy docelowe, zawężając je pod względem demografii, lokalizacji czy zainteresowań. Zbliżając profil odbiorców do „idealnego” użytkownika, zwiększasz szansę, że Twoja reklama będzie satysfakcjonująca pod względem relacji kosztów do przychodów. A o to de facto tutaj walczymy. 🙂

Zalety Google Ads

O zaletach Google Ads można pisać wciąż na nowo! Nie bez powodu stało się to środowisko najchętniej wykorzystywanym przez reklamodawców na świecie. Oferuje szybkie wdrożenie działań, sporo kanałów reklamowych, możliwość dotarcia do wybranych użytkowników, tworzenie reklam remarketingowych i video na Youtube. Ostatecznie nie musisz być też dużym graczem by konkurować z innymi i możesz dowolnie reagować na sezonowe zmiany i dostosowywać reguły w kampanii google ads.

Do zalet Google Ads należy również możliwość szerokiej optymalizacji działań dzięki gromadzeniu danych zarówno w panelu Ads, jak i wykorzystując Google Analytics. To prawdziwe kopalnie wiedzy, które pozwalają nam na podejmowanie lepszych – bo skuteczniejszych – działań reklamowych.

Wzrost widoczności w Google

Interesuje Cię szybki wzrost widoczności w Google? Pozycjonowanie Twojej strony w wyszukiwarce google może zająć zbyt dużo czasu, byś czuł satysfakcję z działań reklamowych i odczuł je biznesowo. Kampanie google ads zapewnią natychmiastową widoczność w wyszukiwarce i zapewnią Ci stały dopływ użytkowników na stronę, którzy – przy dobrym targetowaniu – zamienią się w klientów!

Zwiększenie świadomości marki

Widoczność reklam Google Ads w topowych miejscach w wyszukiwarce, ale i na Youtube czy stronach o wysokiej reputacji sprawi, że zwiększysz świadomość marki w relewantnych dla siebie grupach docelowych. Dzięki temu zbudujesz u odbiorców dostępność mentalną swoich produktów czy usług i osadzisz je w konkretnym – korzystnym biznesowo kontekście.

Wzrost sprzedaży z Google

Jako właściciel firmy powinieneś dobrze wiedzieć ile jesteś w stanie przeznaczyć środków na pozyskanie klienta. Koszt pozyskania klienta to najlepsza boja nawigacyjna dla działań w Google Ads. W planerze słów kluczowych możesz sprawdzić dokładnie ile, gdzie i jakie hasła są wyszukiwane, a także ile kosztuje kliknięcie w nie. Ważne! Płacisz tylko wtedy, kiedy ktoś faktycznie kliknie w Twoją reklamę. Należy jednak pamiętać, że klikający – mimo dobrego targetowania – niekoniecznie musi stać się Twoim klientem. Należy zatem stale obserwować skuteczność swoich działań stricte przez pryzmat konwersji (np. dokonania zakupu w sklepie internetowym czy wysłania formularza na stronach b2b).

Targetowanie reklam

System reklamowy Google Ads pozwala wykorzystać w zasadzie wszystko, co tylko internet ma do zaoferowania w kwestii identyfikacji konkretnych użytkowników.
Każdy z nas ma wyobrażenie o swojej wyjątkowości i oby tak było, ale w zachowaniach konsumenckich jesteśmy do siebie niepokojąco podobni. Dodatkowo Google pozwala zawęzić pole odbiorców reklam po takich parametrach jak demografia, lokalizacja, zainteresowania czy zachowania w internecie.

Mierzalność efektów

Google Ads pozwala dokładnie zaplanować, a następnie monitorować wyniki kampanii i ją polepszać na podstawie dostarczonych danych. Dokładnie wiesz ile pieniędzy przeznaczyłeś na pozyskanie użytkownika i ile faktycznie przyniósł Ci on przychodu. Optymalizacja kampanii to zresztą główny powód, dla którego kampanie google ads powierza się specjalistom lub algorytmom. Człowiek lub maszyna (a najlepiej jedno i drugie) dzięki nieustannemu baczeniu na liczby i wyciąganiu z nich wniosków po prostu cały czas polepszają skuteczność reklam lub walczą o jej utrzymanie. Kampanie pozostawione same sobie, z czasem po prostu przestaną być skuteczne w porównaniu do tych, które są otoczone opieką.

Jakie są rodzaje kampanii Google Ads?

Jakie są rodzaje kampanii Google Ads?

Google Ads to złożone środowisko reklamowe, w ramach którego możesz uruchomić i prowadzić komplementarne i uzupełniające się działania w wielu kanałach jednocześnie. Przyjrzyjmy się zatem bliżej poszczególnym z nich, byś wiedział, które z nich warto rozważyć przy Twoim biznesie.

Kampania w sieci wyszukiwania (Search)

Reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania to najczęściej kojarzony typ reklamy Google Ads. Dawno temu, kiedy jeszcze znaliśmy Adsy pod nazwą Google Adwords, w zasadzie były kojarzone tylko z taką formą reklamową i faktycznie to ona była pierwszym rozwiązaniem reklamowym oferowanym przez koncern Google. Kampanie w sieci wyszukiwania są diablo skuteczne, szczególnie dla zapytań o usługi.

Kampania produktowa PLA

Kampanie produktowe – Product Listing Ads – są jednym z ulubionych typów reklamowania się sklepów internetowych. To te mini prostokątne zdjęcia produktowe, z ceną i nazwą sklepu, które zachęcają do zakupu konkretnego produktu od razu prezentując to, jak wygląda. Od 2020 sukcesywnie rosną nakłady reklamodawców na ten typ reklam. Reklamy produktowe znajdują się w wyszukiwarce google nad wynikami wyszukiwania, jak również obok i pod nimi. 🙂

Kampania Display (sieć reklamowa)

Reklamy w sieci reklamowej google ads oznaczają de facto kampanie banerowe w witrynach partnerskich. Witryny partnerskie sieci reklamowej google ads to w istocie 96% polskich stron internetowych – zarówno małych, jak i tych największych jak onet czy wp. Możemy zatem tworzyć zasięgowe kampanie lub celować tylko w takie strony, które są często odwiedzane przez odbiorców, na których i nam zależy. W tym przypadku warto dodać, że dobrze jest stworzyć dużo zasobów reklamowych – grafik i banerów – by system mógł żonglować komunikatem w zależności od tego, na jakiej stronie się wyświetla. Nie istnieje bowiem jeden idealny baner działający skutecznie w całej sieci reklamowej google.

Kampania remarketingowa

Remarketing to treści reklamowe, które trafiają do odbiorców, którzy już byli na danej stronie internetowej. Listy remarketingowe mogą mieć różny horyzont czasowy. Możesz zatem docierać do użytkowników, którzy na stronie twojej firmy byli w przeciągu ostatnich dni, tygodni lub nawet miesięcy. Remarketing tradycyjnie kojarzony jest z kampaniami banerowymi, ale może manifestować się również w sieci wyszukiwania czy na Youtubie. Dzięki remarketingowi możesz „docisnąć” klientów, którzy nie sfinalizowali zakupu lub trafić do klientów z nową ofertą czy promocjami. 🙂

Kampania wideo

Ten typ reklamy pozwala na umieszczanie reklam wideo zarówno w serwisie Youtube, jak i innych witrynach. Dzięki kampaniom wideo możesz zdecydowanie rozszerzyć percepcję produktu wśród potencjalnych klientów. Wideo to idealna metoda do budowania zaangażowania wśród odbiorców oraz tworzenia świadomości produktów i usług. Swoimi filmami możesz oczywiście docierać również do osób, które już znają twoją ofertę czyli wpleść je w swoje kampanie remarketingowe. Wideo na pewnym etapie lejka jest pierwszorzędną metodą reklamowania swojego biznesu. Wiele osób jest zdziwionych, że to filmy promocyjne na Youtube to de facto również reklama google ads.

Kampania lokalna

Idealny sposób, by przyciągać do sklepów i punktów stacjonarnych i na lokalne wydarzenia. Kampania lokalna Google Ads jest optymalizowana dla wielu kanałów jednocześnie – może to być sieć wyszukiwania, sieć reklamowa, mapki Google, a nawet reklamy wideo na Youtube.

Kampania Performance Max

Nowy typ kampanii google ads, który bardzo mocno stawia na automatyzację działań. Głównym zadaniem specjalisty w ramach kampanii Performance Max jest dostarczaniem wciąż nowych zasobów reklamowych jak banery i teksty reklam, by system mógł żonglować metodami pod kątem ich skuteczności w różnych serwisach i kanałach reklamowych. Szuka optymalnych ścieżek, a rolą specjalisty jest wówczas kontrola nad poprawnym inwestowaniem budżetu i reagowanie w przypadku potrzeby.

Kampania inteligentna

Kampanie inteligentne to jedna z mniej złożonych -wbrew nazwie 😉 – form reklamowych. W teorii system Google samodzielnie dobiera kierowania i np. optymalizuje kampanie. Oczywiście w wielu przypadkach kampania inteligentna może być satysfakcjonująca, ale nie polecamy jej na początek drogi – to rozwiązanie warto testować, ale nie myśleć o nim z góry.

Kampania promująca aplikację

Typ kampanii, który zachęca po pierwsze do pobierania i instalowania apek, a po drugie do zwiększenia sprzedaży bezpośrednio w aplikacjach mobilnych. Taka forma kampanii wykorzystuje dane z Twojej aplikacji i grup docelowych, by następnie dokonywać z ich pomocą odpowiednich optymalizacji działań w wielu środowiskach jednocześnie – np. w Google Play czy w reklamach typu discovery.

Najważniejsze współczynniki Google Ads

Google Ads na analizie danych stoi dlatego warto znać podstawowe współczynniki i pojęcia, które pozwalają na zrozumienie – po pierwsze – o co w tym chodzi, a po drugie – jak zrobić to lepiej. Z tymi pojęciami, pracując samodzielnie lub z pomocą agencji Google Ads, spotkasz się zapewne najczęściej.

Kliknięcia

Kliknięcia to podstawowa metryka, na podstawie której rozlicza się większość reklamodawców w Google Ads. Każde słowo kluczowe – w zależności od konkurencyjności – posiada swoją „wartość” za kliknięcie. Przed podjęciem działań możesz zaplanować swój budżet w oparciu o analizę takich fraz i stworzyć wstępny plan finansowy swojej kampanii. Doświadczony specjalista w zasadzie od razu powie Ci, jaki budżet należy zainwestować przy danymi biznesie i przy danych targetowaniu.

Warto pamiętać, że w Google Ads płacimy za kliknięcia (chyba, że wybierze się inny model rozliczenia), ale kliknięcia to jeszcze nie klienci. Dlatego zainwestowanie np. stu złotych może nie wygenerować statystycznie istotnej grupy klikających, która zmieni się w klientów. Przeznaczając na kampanię już tysiąc czy 2000 złotych dla lokalnego biznesu, masz jednak szansę już przyjrzeć się zachowaniu użytkowników i optymalizować kampanię, by była skuteczniejsza i satysfakcjonująca biznesowo.

CTR

CTR czyli Click Through Rate oznacza stosunek klików do ogólnej liczby wyświetleń Twojej reklamy. Niski CTR jest jednoznacznym sygnałem, że coś – np. tekst reklamy – jest niespecjalnie atrakcyjny lub nie odpowiada na potrzebę użytkownika przy danym zapytaniu. Znowuż wysoki CTR połączony z wysokim współczynnikiem odrzuceń mogą sygnalizować, że strona docelowa lub zasoby reklamowe wprowadzają użytkownika w błąd i jedno z dwojga nie odpowiada na intencję.

Śr. CPC

CPC to ilość kliknięć zestawiona z kosztami kampanii. Dzięki CPC dowiesz się, ile średnio płacisz za kliknięcie w reklamę.

Konwersje

Konwersje to finalna akcja, jaką chcesz, by użytkownik wykonał na stronie twojej firmy. Z reguły jest to po prostu zakup lub przesłanie wypełnionego formularza. Ilość konwersji oraz relacja wydatków do przychodów to dwa najważniejsze wskaźniki skuteczności kampanii google ads (google adwords).

Współczynnik konwersji

Współczynnik konwersji to – w skrócie – ilość odwiedzających stronę, która przeistoczyła się w klientów czy leady. To miernik, który pozwala obliczyć skuteczność przyjętych założeń w kampanii google ads.

Ile kosztuje Google Ads?

Jedną z głównych zalet Google Ads jest fakt, że możemy wykorzystywać to narzędzie reklamowe z powodzeniem, niezależnie od posiadanego budżetu reklamowego. Swoje miejsce przy stole mają zarówno sklepy internetowego z milionowymi budżetami, jak i małe lokalne firmy usługowe, chcące inwestować np. 2000 złotych i ani grosza więcej.

Każda firma posiada bowiem skończoną liczbę użytkowników, którzy mogą skorzystać jej produktów lub usług, a poza którą tą grupą nie opłaca się już inwestować na danym rynku. Oznacza to, że kluczem do poprawnego wydatkowania budżetu Google Ads jest rozsądne ułożenie grupy odbiorców, a także lokalizacji reklam. Ile kosztuje reklama google ads? Posłużmy się przykładami:

  • Cykliniarz z Warszawy przeznacza na Google Ads (i jest to jedyny wydatek marketingowy związany z jego działalnością) 2500 złotych. Cykliniarz z Poznania pozyskuje natomiast wystarczającą liczbę klientów za 2000 złotych. Tutaj szczególnie widać, że koszt różni się też w zależności od nasycenia rynku daną usługą i ilością odbiorców. Niemniej ważne jest to, jak kto ma poukładany biznes i koszty pracy.
  • Biuro tłumaczeń ze Szczecina inwestuje w Google Ads 4000 złotych.
  • Mały sklep z naturalnymi kosmetykami inwestuje 3000 złotych, ale oprócz tego działa w obszarze seo oraz facebook / instagram ads.
  • Internetowy sklep meblowy działający ogólnopolsko w internecie przeznacza tylko na reklamy Google Ads 30.000 złotych miesięcznie. Oprócz tego inwestuje miesięcznie 5.000 złotych w pozycjonowanie strony oraz 15.000 na Facebook Ads.

Cena Google Ads z VCM

Verseo Campaign Manager pozwala na znaczące obniżenie kosztów prowizji agencji od prowadzenia kampanii google ads. Dla prostych kampanii google ads nie ma sensu utrzymywanie specjalisty w kwotach wynagrodzenia sięgających przynajmniej tysiąc złotych. Zdecydowanie lepiej będzie przekierować te fundusze na same reklamy, a prowizję ograniczyć do minimum korzystając z algorytmów samouczących się.

Oczywiście dotyczy to głównie małych kampanii, np. o lokalnym charakterze, z prostą architekturą konta, które wymagają cyklicznych, ale relatywnie małych zmian, jak dodawanie nowych słów kluczowych czy wykluczanie tych słabo działających. Ogólnie jednak kampanie w granicach 3000 złotych budżetu można powierzyć algorytmom bez konieczności wynajmowania człowieka.

Dostęp do usługi VCM zaczyna się od 300 złotych, natomiast zazwyczaj klienci wybierają opcję za 400 złotych miesięcznie. Pozwala Ona bowiem inwestować również w remarketing i reklamy banerowe.