Konwersja
Z reguły konwersja to w przypadku świata reklamy i biznesu przekształcenie odbiorcy naszej reklamy/oferty/strony w klienta lub leada. W przypadku sklepów internetowych pożądaną konwersją jest oczywiście dokonanie zakupu, ale kiedy mamy do czynienia ze stroną firmy z branży usługowej konwersją może być też przesłanie formularza czy wykonanie telefonu czy dowolna akcja, którą odwiedzający ma zakończyć swoją wizytę na stronie. Konwersja to finalnie CEL kampanii i to w zależności od niej dostosowujemy kanały reklamowe, wygląd strony, stosowany język komunikacji czy nawet strukturyzujemy cennik. Określenie i mierzenie konwersji jest również podstawowym miernikiem skuteczności przeprowadzanych kampanii marketingowych. Średnia wartość konwersji (np wartość koszyka zakupowego), pozwala też ocenić górną granicę kosztów pozyskania klienta. Jak zatem widać, konwersja stanowi jeden z istotniejszych elementów układanki marketingu internetowego.