Spis treści
CSS to skrót oznaczający Comparison Shopping Services, a po polsku po prostu porównywarkę cen. Jest ona używana w kampaniach produktowych Google i pomaga kierować użytkownika bezpośrednio do sklepu, w którym znajdzie poszukiwany towar. Dowiedz się, jak działa CSS Google oraz jak zaoszczędzić na reklamach, korzystając z alternatywnego narzędzia!
CSS Google – reklama produktowa w wyszukiwarce
Reklama produktowa w wyszukiwarce Google to bardzo dobry sposób, aby doprowadzić klientów poszukujących towarów, które sprzedajesz, bezpośrednio do twojego sklepu. Jest ona wyświetlana za pośrednictwem platformy Google Zakupy. Taka metoda działa już od kilkunastu lat i jest ceniona przez reklamodawców za dużą skuteczność. Dlatego sprzedawcy Internetowi chętnie korzystają z reklam produktowych w Google.
W 2017 roku Komisja Europejska zakwestionowała jednak metody działania giganta technologicznego, nakładając na niego grzywnę w wysokości aż 2,4 mld euro za faworyzowanie swojej usługi porównywania cen kosztem konkurencji w wyszukiwarce Google. Oznacza to, że obecnie reklamy produktowe w Google mogą się pojawiać nie tylko za pośrednictwem jego własnej porównywarki (Google CSS), ale również innych podobnych narzędzi.
CSS Google – jak z niego zrezygnować i zaoszczędzić?
Co z tego wynika? Bardzo wiele, ponieważ Google CSS pobiera dość wysoką prowizję (20%). Korzystając z alternatywnej porównywarki, można ją znacząco obniżyć (nawet do zera), a tym samym sprawić, że reklama stanie się jeszcze bardziej opłacalna! To świetny sposób na obniżenie kosztów kampanii i zwiększenie jej skuteczności oraz pominięcie bezsensownych opłat, które trafiają na konto technologicznego giganta.
Jak zrezygnować z CSS Google? Wystarczy wybrać inną usługę CSS i postępować według instrukcji dotyczących korzystania z niej. W przypadku Verseo CSS oznacza to konieczność założenia konta i przesłania listy produktów w formie pliku produktowego generowanego przez panel użytkownika. Następnie to system Verseo CSS odpowiada za wyświetlanie produktów w ramach reklam Google. Usługa nie powoduje w żadnym razie zmniejszenia częstotliwości wyświetlania reklam czy innych niedogodności – zgodnie z wyrokiem KE wszystkie porównywarki muszą być traktowane jednakowo przy wyświetlaniu reklam produktowych w Google. Sprzedawca może korzystać z dowolnego narzędzia tego typu lub też z kilku różnych serwisów CSS.
Dlaczego warto porzucić CSS Google?
CSS Google jest usługą domyślną dla wszystkich reklamodawców chcących prowadzić kampanie produktowe. Wcale nie jest jednak najlepszym narzędziem tego typu. Co więcej, nalicza wysoką, 20-procentową prowizję, która zwiększa koszt publikacji reklam. Korzyści z „porzucenia” porównywarki od Google i wyboru innej usługi mogą obejmować:
- obniżenie prowizji za reklamę – w niektórych przypadkach nawet do zera,
- łatwiejszy proces konfiguracji i bardziej przejrzyste działanie,
- możliwość skorzystania z profesjonalnego wsparcia podczas wdrażania i obsługi kampanii,
- dodatkowe opcje nieuwzględnione w porównywarce od Google – np. segregowanie produktów lub możliwość cyklicznego odświeżania ekspozycji.
Nie da się zaprzeczyć, że dla wielu reklamodawców czynnik finansowy jest kluczowy – postawienie na inny CSS pozwala bowiem nie płacić 20-procentowej prowizji. Dlatego warto się zainteresować wykorzystywaną porównywarką – przy zmianie nic nie tracisz, a możesz jedynie zyskać! Sprawdź co oferuje Verseo w tym zakresie tutaj.