Jak rozkręcić biznes? 

Ten tekst przeczytasz w 4 minuty

Brak komentarzy
jak rozkręcić biznes?
maciej popiołek

Prowadzenie własnej firmy to dla wielu osób spełnienie marzenia o niezależności. Rzeczywistość często bywa jednak trudniejsza niż wyobrażenia – przynajmniej na początku. O ile samo założenie działalności wymaga zaledwie minimum formalności, o tyle jej prowadzenie zazwyczaj pochłania mnóstwo czasu i pracy. Jak rozkręcić biznes, zdobyć stałych klientów, zamienić nową firmę w rozpoznawalną markę? Sprawdź!

Przede wszystkim cele i plany

Zakładając firmę, na pewno nie można „iść na żywioł” i liczyć, że „jakoś to będzie”. Obecnie rynek dla przedsiębiorców jest dość trudny, a konkurencja duża, dlatego potrzeba przede wszystkim solidnych planów i pomysłów na wkroczenie na arenę. Zanim rzucisz się na głęboką wodę, powinieneś przeprowadzić sporo badań i analiz. Warto sprawdzić przede wszystkim:

  • popyt na konkretne usługi lub produkty,
  • obecność konkurencji i jej działalność,
  • liczebność i główne cechy oraz potrzeby grupy docelowej.

Po wstępnej analizie powinieneś się zastanowić, czy Twoja firma oferuje coś wyjątkowego i niespotykanego, określić, w czym jest lepsza od konkurencji – to będzie Twoja unikalna cena oferty (Unique Selling Proposition – USP). Jest to jeden z najważniejszych elementów budowania biznesu i jego kampanii marketingowej.

W kolejnych krokach warto również jak najlepiej poznać swoją grupę docelową i stworzyć tzw. persony – reprezentacje konkretnych typów klientów, którzy mogą być zainteresowani Twoją ofertą. Wszystko to jest kluczowe dla prowadzenia skutecznego marketingu, a bez niego bardzo trudno nowym firmom przebić się na rynku.

Marketing – pozwól się znaleźć

Jedno z najbardziej znanych powiedzeń związanych z biznesem mówi, że dobry produkt nie potrzebuje reklamy lub też, że sprzedaje się sam. Niestety w praktyce, w dzisiejszych czasach ta teoria zazwyczaj się nie sprawdza. Aktualnie rynek w zasadzie w każdej branży jest nasycony. Konsumenci mają nieskończenie wiele możliwości wyboru i są nimi bombardowani każdego dnia. Często mają również swoje nawyki dotyczące ulubionych produktów czy usług i nie szukają nowości. Jeśli więc sam nie wyjdziesz z ofertą do klienta, istnieje duża szansa, że nikt jej nie dostrzeże.

Co to oznacza? Że odpowiedzią na to, jak rozkręcić firmę jest marketing. Reklama jest konieczna chociażby po to, aby uświadomić konsumentom, że na rynku pojawił się nowy produkt lub usługa. Oczywiście najlepiej, aby od razu pokazywała przewagi danej oferty nad konkurencją.

Reklama dźwignią handlu, czyli jak rozkręcić biznes

Współcześnie praktycznie nie da się prowadzić firmy bez jakichkolwiek działań marketingowych. Bez nich bardzo trudne jest również wprowadzenie produktu czy usługi na rynek. Klienci muszą się dowiedzieć, że dana marka istnieje i zaciekawić na tyle, by przynajmniej rozważyć jej wypróbowanie i by zapadła ona w ich pamięci.

Od czego zacząć? Jak rozkręcić biznes dzięki reklamie na samym początku działalności, kiedy liczy się każdy grosz? Najlepszą platformą do promocji jest Internet! Nie bez powodu korzystają z niego zarówno małe, lokalne firmy, jak i największe korporacje. Odpowiednio prowadzona działalność marketingowa w internecie może przynieść bardzo dobre rezultaty przy stosunkowo niewielkich kosztach. Co więcej, w przestrzeni online każdy reklamodawca może ustalić własny budżet, jaki jest gotowy przeznaczyć na promocję. Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych pomysłów na marketing internetowy dla nowych firm.

1. Strona internetowa

Może się to wydawać banalną radą, ale strona internetowa Twojego biznesu to absolutna podstawa. Dla niektórych jest to oczywiste, ale inni pomijają ten krok, posiłkując się na przykład jedynie profilami w social media. To duży błąd. Brak strony internetowej to bowiem brak lub poważne ograniczenie możliwości stosowania wielu technik – między innymi content marketingu i pozycjonowania – które mogą być kluczowe przy budowaniu świadomości i wizerunku marki. Strona internetowa działa również niezależnie od awarii portali społecznościowych i prezentuje zdecydowanie mniej ograniczeń co do możliwości wykorzystania czy typów publikowanych treści. Ponadto wpływa na wizerunek marki, sprawiając, że automatycznie jest postrzegana jako bardziej profesjonalna i rzetelna.

2. Social media

Nie da się jednak również nie dostrzec znaczenia mediów społecznościowych. To idealne miejsce do bezpośrednich interakcji z konsumentami, a na początku działalności także zbierania cennych informacji (tzw. feedbacku) na temat oferty. Aktywność w social media pozwala zbudować społeczność wokół marki i szybko zdobyć lojalnych klientów. Najpopularniejsze portale umożliwiają też korzystanie z płatnej reklamy, która pozwala na dotarcie do wielu nowych osób.

3. Pozycjonowanie

Wspomniane już pozycjonowanie to doskonały sposób na reklamę firmy i długofalowe budowanie jej pozycji na rynku. Działania z zakresu SEO pozwalają poprawić pozycję strony internetowej firmy w wynikach wyszukiwania na określone zapytania. Dzięki temu ułatwiają nowym klientom trafienie na ofertę firmy. Mocna pozycja SEO niesie za sobą również inne korzyści – między innymi twory wizerunek wiarygodnej firmy.

4. Google Ads

Google Ads to natomiast droga na skróty do topowych pozycji w wynikach wyszukiwania. Za odpowiednią opłatą i przy określonych ustawieniach poprzez reklamę Google Twoja strona może się wyświetlać ponad tzw. organicznymi wynikami wyszukiwania.  Oprócz tego można reklamować konkretne produkty lub wyświetlać bannery na stronach internetowych. Istnieje wiele możliwości dopasowanych do różnych potrzeb i celów marketingowych. Reklamy w Google potrafią być ponadto bardzo skuteczne, a dzięki dostępnym narzędziom analitycznym można łatwo sprawdzić, jakie przynoszą rezultaty. Ponadto można je łatwo skalować i dopasowywać budżet do aktualnych możliwości dlatego jest to idealne rozwiązanie dla biznesów, które chcą szybko pozyskiwać klientów zapewnić sobie finansową płynność.

Łatwa reklama na początek

Jeśli szukasz sposobów na to, jak rozkręcić biznes, prawdopodobnie nie dysponujesz ani szczególnym doświadczeniem marketingowym, ani wysokim budżetem. To jednak nie musi być przeszkoda. Korzystając z profesjonalnego wsparcia w postaci automatycznie zarządzanych kampanii Google Ads, nie trzeba mieć wiedzy, a jednocześnie można uzyskać świetne wyniki nawet przy ograniczonym budżecie. Wszystko dzięki samouczącym się algorytmom, które same optymalizują kampanie w wyszukiwarce. To możliwe dzięki VCM – Verseo Campaign Manager.

Dlaczego warto?

  • Automatyczna optymalizacja zapewnia skuteczność bez żadnego zaangażowania ze strony reklamodawcy.
  • Uruchomienie usługi jest bardzo proste i szybkie, a prowadzenie kampanii nie wymaga nadzoru. 
  • Wyniki są przedstawiane w przejrzystym, łatwym do zrozumienia raporcie.
  • Kampanię można łatwo skalować, dopasowując do każdego budżetu.

To idealne rozwiązanie dla firm rozpoczynających dopiero reklamę w Google, chcących zapoznać się z jej możliwościami i znaleźć najlepsze rozwiązania. Zaawansowane algorytmy przeanalizują za Ciebie dostępne ścieżki i zastosują te najskuteczniejsze, wykorzystując do maksimum nawet minimalny budżet i pozwalając Twojej firmie zaistnieć!